T.C. Mİllî Eğİtİm BakanlIğI
İZMİR / BORNOVA - Bornova Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi

Günlük Etkinliklerimiz

SANAT ETKİNLİĞİ:

İyi planlanmış sanat çalışmalarıyla; çocukları değişik malzemelerle tanıştırarak,  özgün ve yaratıcı ürünler ortaya çıkarmasını sağlıyoruz.

Sanat etkinliklerimiz.

  • Boyama çalışmaları (sulu boya, pastel boya, parmak boyası, mum boya vb kullanarak serbest resim çalışmaları yapıyoruz. Çeşitli baskı teknikleri kullanarak özgün ürünler oluşturuyoruz.
  • Kağıt işleri (kesme- katlama, yırtma-yapıştırma, kağıt buruşturma vb)
  • Artık materyallerle yapılan çalışmalar(kutular, tuvalet kağıdı ruloları vb.
  • Yoğurma maddeleri ile yapılan çalışmalar(kil, plastrin oyun hamuru vb.

 

TÜRKÇE DİLİ ETKİNLİĞİ:

Amaç çocukların Türkçeyi doğru ve güzel konuşmalarını sağlamak, Duygu ve düşüncelerini sözlü ya da sözsüz ifade etmelerini sağlamak. iletişim becerilerini artırmak.  Kitap sevgisini aşılamak

   Etkinliklerimiz:

  • hikaye anlatma (kuklalarla, hikaye kartlarıyla, kitaptan okuyarak, televizyon şeridi kullanarakvb)
  • Tekerlemeler
  • Bilmeceler
  • Parmak oyunları
  • Şiirler
  • Çocuklarla sohbet
  • Rol dağıtımı
  • Dramatizasyon
  • Padomim


OYUN HAREKET ETKİNLİĞİ:

Oyun, çocuk açısından içinde yaşadığı çevreyi ve insanları tanıma ve anlama aracıdır. Oyun çocuğun zamanının büyük bölümünü alan bir uğraş olarak değerlendirilmelidir. Bu anlamda okulumuz da oyun etkinliklerine  belirli zaman dilimlerinde yer  verilmektedir. Aynı zamanda oyun çocuğa, paylaşmayı, arkadaşlarının isteklerini kabul etmeyi kendi isteklerini nasıl kolaylıkla kabul ettirebileceğini  öğretmektedir.


OKUMA YAZMAYA HAZIRLIK ÇALIŞMALARI :     

Okuma yazmaya hazırlık çalışmalarına  çocuklar parmaklarını kendi bedenleri üzerinde havada ve farklı zeminler üzerinde değişiklik oluşturacak biçimde hareket ettirerek başlarlar. Daha sonra üç boyutlu çalışmalardan, tek boyutlu çalışmalar olan kağıt üzerinde kalem, pastel ve mum boya kullanılarak yapılan çocukların kavram gelişmelerine ve konularla ilgili bağlantılar kurmalarına yönelik ; tanıma, eşleştirme, farklılıkları ayırdetme, parça –bütün olay sıralaması ve sınıflandırma gibi  çalışmaları içeren  etkinliklerdir. Yönergeleri dinleme ve anlama becerileri gelişir. Çocuklar ilk öğretime hazırlanır.

                             

FEN  DOĞA MATEMATİK ÇALIŞMALARI :

Çocukları gözlem yapmaya, araştırma, inceleme ve keşfetmeye yönelten bir etkinliktir. Çocuklar,  çevrelerinde gördükleri obje ve olaylara karşı meraklıdır. Bu meraklarını canlı tutmak için onları harekete geçirerek, ilgilerini çekecek etkinlikler yapılmaktadır.

Yaptığımız Çalışmalar:

Bitki yetiştirme,

Hayvan besleme

Deneyler,

Gezi ve gözlem,

Eğitici oyuncaklarla çalışma,


DRAMA:

Çocuğun yaparak yaşayarak öğrenmesini  destekleyen, çocukların doğaçlama yoluyla bir olayı canlandırmalarıdır.


MÜZİK:

Çocuklarda ritm duygusunu geliştirerek, kendilerini rahat ifade etmelerini sağlayarak sosyal uyumlarını kolaylaştırmak estetik duygusunu geliştirmek için yaptığımız çalışmalardır.

Yaptığımız çalışmalar

Müzik dinleme

Şarkı söyleme

Orf çalışmaları

Ritim çalışmaları

Yaratıcı dans


RUTİN ETKİNLİKLER:

Okula geliş : Saat: 08:00-09:00
Kahvaltı : Saat: 09:00-09:30
Öğle Yemeği : Saat:12:00 - 12:30
Uyku ve Dinlenme : Saat: 13:30 - !4:45 (37/ 47 Ay arası çocuklar için)
İkindi Kahvaltısı : Saat: 15:00 – 15: 30
Eve gidiş: : Saat:16:00-17:30

 

 

 

 

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin
Yayın: 29.03.2013 - Güncelleme: 31.01.2025 21:02 - Görüntülenme: 3070
  Beğen | 1  kişi beğendi